Dinou vs. Dinou

Un dia estava jo a l’FNAC buscant teatre per llegir (per estrany que sembli, n’hi ha) i vaig adquirir un dels pocs títols que hi havia. Es deia Dinou i no semblava gaire llarg, ni pesat, ni avorrit. El seu autor: Ferran Joanmiquel.

cartell dinou

L’obra, dividida en escenes quirúrgicament escrites, em va despertar l’interès. A partir d’un taller amb adolescents d’un institut l’autor explicava la historia d’un jove –en Cesc– que buscava respostes a la mort del seu pare a traves de la cosmologia.

El text, senzill, em va semblar fàcil de portar a escena i vaig començar a treballar-lo, vaig imaginar la posta en escena, les característiques dels personatges, les emocions que volia que recordés el public amb el final….

I de cop i volta, per un atzar del destí em va caure a les mans el programa preliminar del festival Temporada Alta (en el que mes endavant coŀlaboraria) i allà estava, amb un cartell calcat a la portada del llibre que tenia a la tauleta de nit. Dinou s’estrenaria a la Sala La Planeta de Girona. M’havien passat al davant.

Sense renunciar al meu projecte, el vaig encaixonar i  assistir a la representació disposat a veure l’obra com si no en conegues el final. La posta en escena era completament diferent a la meva, utilitzant l’espai diàfan de La Planeta en tota la seva amplitud. Unes broques de rellotge gegants al centre eren a l’hora metàfora i escenografia versàtil. Tan aviat els personatges en creaven una taula com el capó d’un cotxe o un podi de discoteca.

El final proposat per el director Carles Fernández Giua, posava de manifest l’angoixa vital del personatge principal, mentre que la meva idea hagués anat mes encaminada cap a la solidaritat en el sofriment i la perpetuació del sentiment de pèrdua que dibuixen les ultimes pagines, les ultimes línies del text. Però ben mirat no es que algú em passés al davant en la realització d’aquest projecte, si no que, utilitzant la teoria del universos paral·lels que apareix a l’obra, eren dos projectes concurrents en paral·lel.

Anuncis

Deixa un comentari

