Teatres que surten a buscar els espectadors.

El teatre sempre ha tingut competidors, nomes cal veure la gran quantitat de sales de Barcelona que ofereixen 2×1 els dies que hi ha futbol, sigui al Camp Nou o per televisió, en obert o en canals de pagament (també coneguts com bars). Peró per això l’ingeni de les sales, privades en la seva majoria, no té límits, i utilitzen tot tipus de recursos per tal d’arribar al seu públic. Si en aquest post parlàvem de les aplicacions que estan apareixen per a mòbils intel·ligents, avui parlarem de les xarxes socials, i l’us que se’n fa per tal d’atreure el public cap a les sales d’exhibició.

Logos de Xarxes socials

Twitter i Facebook son les principal xarxes socials que avui dia s’utilitzen. la primera sembla que ha tingut un boom recentment mentre que a la segona, li comencen al aparèixer detractors, males critiques i profetes apocalíptics. Twitter es una xarxa social que es basa en missatges de fins a 140 caràcters que reben només les persones que estan “seguint” al compte que creï el missatge. I si un usuari vol compartir els seus missatges, necessitarà “seguidors”

Aquesta sinergia de seguidors i seguits ha estat ràpidament adaptat  per les empreses de tot tipus difonent missatges que a molta gent pogués rebre (seguidors=possibles clients) I els teatres també. Moltes sales de teatre de tot el territori català han obert un compte  a Twitter i hi comparteixen missatges sobre la programació, entrades disponibles, descomptes per a grups o carnets… Però també per conèixer la opinió dels seus espectadors, o difondre les sensacions dels que ja han vist l’espectacle. I per exemple veieu aquesta llista de Twitter de sales de teatre, que entendreu més bé com utilitzen aquesta xarxa socials els teatre del nostre país.

Facebook també permet compartir missatges d’aquest tipus però està més enfocat a donar informació, molt mes amplia, mes extensa i detallada, al no existir la limitació dels 140 caràcters, permetre crear àlbums de fotografies i vídeos, i molta mes interactivitat i permanència de la informació. Els missatges de Twitter, com qui diu, se’ls emporta el vent; els de Facebook, resten en la cronologia molt més temps.

Un dia d’aquests us parlaré de FourSquare, una altra xarxa social enfocada mes aviat en empreses/locals/teatres que tenen seu física i la gent pot visitar, però això serà en un altre article, que aquest està quedant molt llarg!

Anuncis

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s